Karijina National Park - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Bert Goedegebuure - WaarBenJij.nu Karijina National Park - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Bert Goedegebuure - WaarBenJij.nu

Karijina National Park

Door: Bert Goedegebuure

Blijf op de hoogte en volg Bert

06 September 2017 | Australië, Tom Price

Net als in Kooljaman at Cape Leveque hadden we in dit prachtige park ook weer een mooie tent tot onze beschikking. In dit park is alles ecologisch. Elke tent is zelfvoorzienend in energie en warm water door een zonnepaneel. Los van een miniscuul emmertje in de tent zelf, zijn er door het hele park geen afvalbakken. Je wordt geacht je eigen afval mee te nemen; en kennelijk doet iedereen dat ook gegeven het feit dat er in het hele park geen afval te bekennen is; erg on-hollands natuurlijk; maar goed, wij hebben ons bij de situatie neergelegd. Bovendien geen internet, wifi en geen; ik herhaal, geen TV. Gezeten in onze tent met uitzicht over het landschap en in de verte de heuvelrug van de Hamersley Range kregen wij het ‘out of Australia gevoel’. Het park heeft een behoorlijk aantal z.g. gorges, zeg maar ravijnen. Diegenen die de conditie en durf hebben om via de paden naar beneden te gaan worden beloond met pools van zuiver zoet water waarin je kunt zwemmen. Gelukkig zijn er ook een paar van die gorges die wat makkelijker te bereiken zijn. Wij hadden ons voorgenomen om er drie te bekijken. Helaas hebben we er maar één gezien. Op weg naar de andere twee gorges gingen we eerst naar het visitors centre en bij het verlaten van dat centre is Annie nogal lelijk gevallen. Gelukkig niks gebroken, maar wel heel nare schaafwonden op beide knieën en natuurlijk de nodige pijn, waardoor verder gaan, laat staan lopen, niet mogelijk was. Een stel uit Queensland heeft geholpen met een soort eerste hulp. Maar we moesten wel terug naar de receptie van ons park voor verdere medische hulp. En dat was toch weer zo’n 40 km rijden. Gelukkig waren daar mensen die verdere medische verzorging konden geven. Een zorgzame jongeman heeft de wonden goed verzorgd en raadde aan om die middag verder rust te nemen en de shock weg te slapen, zoals hij dat zij. Dat is goed gelukt. Los van stijve spieren en pijnlijke knieën gaat het verder gelukkig goed met Annie. De afstand van Karijini National Parc naar Coral Bay is 626 km en met een paar onverharde stukken weg op de route ben je dan het grootste deel van de dag wel onderweg. De volgende ochtend stonden we vroeg op. We ontbeten om 0700 uur en reden om 0800 uur weg.
Op naar Coral Bay.

• 06 September 2017 - 13:11

Marianne & Ben:

Schaafwonden is wel even schrikken, maar zonder teevee is alleen maar heerlijk. Je uitzicht en een drankje, wat wil je nog meer. Mam sterkte, en liefs, Marianne & Ben

• 07 September 2017 - 12:41

Herman En Thil:

Wat een pech Annie. Gelukkig niets gebroken en kunnen jullie de reis vervolgen. Blijf nu een dagje rustig in de auto zitten en hopenlijk geneest het goed. Sterkte en groeten van ons.

• 08 September 2017 - 02:02

Nllien En Nico Van Zanden:

Hallo An en Bert,
    wat een prachtige verhalen kun jij schrijven Bert, zo deed ik dat vroeger ook in mijn fotoalbums. Niets van dat digitale gedoe maar gewoon een album met foto's. We hebben daar zoveel plezier van nu en ja de verhalen die ik erbij geschreven heb daar dacht ik dus aan. Chapeau!
    Jammer Annie, ja dat vallen hè, echt pech. maar ga niet weer te snel op hol, dat moet je bekopen. Gewoon even rustig aan dan is het hopelijk weer snel in orde. Dat wensen we je in elk geval toe.
    We genieten echt van jullie verhalen en reizen a.h.w. ook mee, zonder jullie tot last te zijn haha.
    Het is hier al wat laat, 1:58 en dat voor zo'n oude dame, ja je maakt wat mee tegenwoordig niet alleen van de jeugd. Wij wensen jullie een goede voortzetting van de reis, zonder pech verder en... goed op de benzine letten, dat is zeker, anders wordt het duwen!
    Een hartelijke groet van Nico en Nellien