Kooljaman at Cape Leveque - Reisverslag uit Broome, Australië van Bert Goedegebuure - WaarBenJij.nu Kooljaman at Cape Leveque - Reisverslag uit Broome, Australië van Bert Goedegebuure - WaarBenJij.nu

Kooljaman at Cape Leveque

Door: Bert Goedegebuure

Blijf op de hoogte en volg Bert

31 Augustus 2017 | Australië, Broome

Na het inchecken reden we naar onze Family Safari Tent. Een luxe tent inclusief met douche en toilet en een terras met uitzicht op waar de Indische Oceaan en de Timorzee elkaar ontmoeten.
We gingen naar het nabij gelegen strand waar we lekker zwommen in water met een temperatuur van ongeveer 30 graden! Kooljaman at Cape Leveque is eigendom van twee Aboriginal Communities.
De volgende dag reden we naar One Arm Point waar zo’n Community woont en waar je een entry permit nodig hebt om het te bezoeken. Het heeft een viskwekerij en het enige benzinestation van de Dampier Peninsula. Dus het is handig als je daar je tank weer volgooit.
De naam One Arm Point vond zijn oorsprong in een visser die destijds dynamiet gebruikte. Dat gaf sneller resultaat dan een hengel. Het ging natuurlijk een keer mis en dat koste hem een arm. Vandaar de naam, althans zo gaat het verhaal.
Terug naar ons kamp gingen we Western Beach met de prachtige rode rotsen. Neem elke vakantie brochure over Cape Leveque en dat is het plaatje wat je ziet. Ongelooflijk mooi.
Einde middag gingen op een Sunset Cruise. Ook weer een aparte ervaring. Eerst werden we achterin in kleine truck geladen en reden door rul zand door een stukje duingebied naar het strand waar een bootje op ons lag te wachten. Vervolgens een stukje met de enkels door het water en aan boord.
We zagen een mooie zonsondergang en als bonus zagen we ook nog een walvis met haar kalf.
Terug in het kamp gingen we naar het restaurant waar we nog steeds konden genieten van de prachtige zonsondergang.
Dat restaurant is bijzonder. Het wordt gerund door een Ierse chefkok. Het menu is gebaseerd op de franse keuken in combinatie met lokale bosvruchten en andere ingredienten. Creatief en bijzonder en vooral heel erg lekker. De bediening geeft je bij ieder gerecht een uitleg over wat er op je bord ligt. Dit is een restaurant van topkwaliteit op een plek in de wereld waar je dat niet verwacht. Het stel uit Engeland die wij op Darwin Airport ontmoetten had niets teveel gezegd. Google maar eens Raugi’s at Koolmajan; er is een filmje over op you tube.
Goed na dit reclamestukje de volgende dag weer terug naar Broome. De weg terug leek wel sneller te gaan en we waren rond het middaguur in Broome alwaar we gelegenheid namen om het centrum te bekijken en ons nog wat te verdiepen in de parelvissers (duikers) geschiedenis. Oh ja……….en er zijn hier voldoende winkels waar je parels kunt kopen.
Tot zover.

• 31 Augustus 2017 - 16:34

Marlies:

Pas goed op je creditcard, Bert, met al die parels is Annie niet meer te houden!

• 31 Augustus 2017 - 17:01

Hetty & Luuc:

Ziet er op het filmpje likkebaardend lekker uit. en daarbij de kleur van strand en zee zoals het moet zijn.
    Wij gaan ons vermaken in Zeeland. Minder adembenemend en meer water van boven, maar wel gezellig.

• 31 Augustus 2017 - 21:45

Jose:

Kunnen jullie snachts wel in slaap komen, al dat adembenemend moois
    overdags. Luuc gaat naar zeeland, maar wij gaan ook nog een week naar s Heerenberg
    in de achterhoek. Ik weet niet of ik j u llie kan beantwoorden. Ik zie wel hoe
    de wifi daar is.

• 31 Augustus 2017 - 21:58

Herman En Thil:

Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in de eerste week. Avontuurlijk! Gaan ons Australie reisboek pakken om jullie reis te kunnen volgen. Tot volgende verslag. Groeten van ons.

• 01 September 2017 - 19:31

Marianne En Ben:

Is het niet heerlijk, uren rijden en geen file, eindeloze vlaktes en alleen maar natuur. Wij zitten bij de kachel, de regen op het bos en de tuin weer lekker gedaan. Liefs, Marianne & Ben

• 05 September 2017 - 13:07

Ceriel:

Er is niet echt een overschot aan tankstations hè? Is dat niet benauwend? Liefs van ons Ceriel en Renee.