Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bert Goedegebuure - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bert Goedegebuure - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Bert

28 Augustus 2017 | Singapore, Singapore

Als je op reis gaat zoals wij dan heb je een ‘must do’ lijstje. En als je in singapore bent dan is zo’n must do het drinken van een Singapore Sling in de Long Bar van het Raffles Hotel. In 1980!! Waren we hier voor het eerst. Als gezin met 2 jonge kinderen konden we ons dat toen kennelijk veroorloven.
De laatste keer dat we in Singapore waren was in 1998. We hadden deze keer geen ‘must do’ lijstje. Na aankomst in ons hotel hebben we na de koffie het tijdsverschil van 6 uur en het tekort aan slaap in het vliegtuig proberen te overbruggen. Dus douchten, slapen, eten en daarna weer slapen.
Ons hotel ligt aan Orchard Road met een aaneenschakeling van de meest moderne winkelcentra en eetgelegenheden. Dus besloten we de volgende dag na het ontbijt Orchard Road ‘te doen’. Daarna weer slapen en ’s avonds ontmoetten we mijn neef Kim met zijn vrouw Judith en dochter Ashley die vanuit Perth een weekje Singapore deden. Kim en Judith waren 5 jaar geleden bij ons in Schagen op bezoek geweest. Het was leuk om elkaar na zo lange tijd weer te zien. Judith had een tafel geboekt bij Jamie’s (Oliver) Italian. We hadden heel wat bij te praten dus de avond vloog om en om half twaalf namen we weer afscheid. Overigens was het eten bij Jamie’s niet bijzonder; gewoon een middelmatige hap.
De volgende dag (zaterdag) wilde Annie graag nog eens naar Chinatown. De laatste keer dat wij er waren was men veel aan het afbreken voor nieuwbouw vernieuwen dus van het oude en grotere Chinatown zijn slechts een paar straten overgebleven. Dat wordt dan tot nu toe wel in ere gehouden.
We hadden ook nog het idee om naar de Raffles te gaan en in de Long Bar de beroemde Singapore Sling te drinken. Min of meer een verplicht nummer voor elke toerist. De eerste keer dat we met dit fenomeen kennismaakten was in 1980!! Kim en Judith vertelden dat de Long Bar momenteel wordt gerenoveerd dus ze moesten naar een andere bar. Voor de twee Slings waren ze 100 dollar!!!! kwijt. Toegegeven: er zat nog een satéstokje bij. Wij besloten niet te gaan en gaven onszelf het excuus dat we er al paar keer eerder waren geweest. Bovendien drink je een Sling uitsluitend in de Long Bar.
Wel boekten we een Singapore Night Tour met onder andere een bezoek aan Marina Bay Sands, waar onze zoon Martijn ons al op had geattendeerd. Een heel bijzonder Hotel bestaande uit drie aparte torens met op de 56ste verdieping een zwevend observatiedek in de vorm van een schip. Het duurt even voordat je er bent – we waren namelijk niet de enige belangstellenden – maar als je het lange wachten in de rij voor de lift hebt doorstaan, wordt je beloond met een werkelijk fantastisch uitzicht over Singapore. De moeite waard!
Als toetje kregen we nog een riviercruise met onbelemmerd uitzicht op de skyline van de stad. Zeer indrukwekkend.
Tot zover Singapore. Zondagavond vertrekken we via Darwin naar Broome waar een 4WD op ons staat te wachten. To be continued……………

• 28 Augustus 2017 - 09:02

Ceriel:

Grappig om een verschil van 37 jaar te overbruggen en dan het nieuwe te vergelijken met het oude.
    Jullie zullen geweldige ervaringen opdoen zo ook het extreme van 100 $ voor 2 slings.

Bert vier je verjaardag morgen lekker op een terrasje samen met Annie !!! XXX van ons

• 28 Augustus 2017 - 10:36

Wim En Ina De Graaf:

Wat een beleving en heel leuk beschreven. Bert van harte gefeliciteerd met je 70ste verjaardag een mijlpaal.
    Annie geef hem maar en knuffel van ons.

Liefs van ons.

• 28 Augustus 2017 - 12:12

Marlies:

Hoi Annie en Bert,

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Onlangs heb ik een programma gezien over het Marina Sands Bay hotel met de surfplank (programma heet Wereldse hotels o.id..). Heel bijzonder! Gezellige verjaardag en hartelijke groet van Gijs en Marlies

• 28 Augustus 2017 - 13:58

Martijn :

Mooi pap en mam. Leuk dat jullie ook zo van het uitzicht bovenop de Marina Sands hebben genoten. Goede vlucht en veel plezier in Darwin e.o.

• 28 Augustus 2017 - 13:59

Peter:

Bert...... van harte! Mede namens heel het seniorenteam van TGV.
    Mooie ambiance om je verjaardag te vieren. 70!

Het zal wel een heel contrast worden met als je straks in je EED zit!
    Geniet er van . Ook felicitaties aan Annie. Hour je haas

• 28 Augustus 2017 - 14:02

Peter:

Wat een bende heeft 'de voorspeller' er van gemaakt. Hebben we gelijk een mooie puzzel!

• 28 Augustus 2017 - 15:06

Piet:

Wat kan je het mooi verwoorden Bert schitterend.
    Gefeliciteerd met je verjaardag,we toosten straks.

• 28 Augustus 2017 - 19:44

Niels-Anneke:

Wauw, bovenop die surfplank van Marina Sands Bay hotel een drankje drinken is altijd een (nog onvervulde) droomwens van ons geweest, schitterende en gedurfde architectuur, geniet ervan!!

• 28 Augustus 2017 - 22:02

Piet En Geertje:

AnnieBert.
    Dank voor jullie reisverslag, leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
    Bert alvast gefeliciteerd met je 70 e verjaardag verjaardag het went gauw hoor.

• 28 Augustus 2017 - 22:07

Herman En Thil:

Bert. In de eerste plaats hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Een goeie plek om deze dag daar te zijn. Indrukwekkende foto's en leuk verhaal. Wij leven mee met jullie en goeie reis naar Darwin. Herman en Thil.

• 29 Augustus 2017 - 00:17

Nellien En Nico:

Ja als je de reacties leest dan weet je ook wat meer! Dus Bert ook van ons de hartelijke felicitaties en Annie ook natuurlijk en keep on rolling or driving. Leuk om via je verslag ook weer in Singapore te zijn en wat ik hoor is Peranakan die oude Chinese wijk dus voor een deel gesloopt. Jammerrrr. Julie komen ook nog in Hongkong toch? Hebben we ook veel herinneringen aan. We hebben nog een mooi verhaal voor jullie in petto t.z.t. Nu eerst genieten van al dat moois wat jullie zien en wij genieten mee!!! Goede vervolgreis en tot een volgende keer.

• 29 Augustus 2017 - 09:56

Ben En Marianne:

happy birthday to you, happy birthday to you!!
    Lieve pap en mam, we hadden de link niet gekregen maar hebben jullie gegoogeled, dus kunnen we nu mee genieten! Hele fijne dag samen met mam en wij reizen mee. liefs, marianne en ben

• 29 Augustus 2017 - 14:56

Giel En Gerda:

Beste Bert en Annie
    Wat is het interessant om jullie reisverslag te lezen, wij genieten er zeker van. Bert en natuurlijk ook Annie van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en de 5 is in het uur ( 5 voor 3 ) en wij gaan er nu in de tuin een goed glas verse wijn uit Duitsland soldaat maken op jou verjaardag.
    Vele lieve groeten van Giel en Gerda.